zondag 19 januari 2014

Moeheid

"Moeheid'' door Dirk Martien Lammes

Weilanden met mooie koeien,
die gedurig staan te loeien.
Vredig landschap, groene heggen,
ik wilde dat ik nu kon zeggen
hoe moe ik ervan ben.

Leuke huisjes, leuke tuinen
wuivend helm in onze duinen,
golvingen van de zee, het water,
Ik wilde zeggen, nu, niet later,
hoe moe ik ervan ben.

Vogels, spelend in de lucht
antieke karren in een gehucht,
klederdrachten, rustig leven,
't is mij allemaal om het even,
maar moe ben ik ervan.

Tuffende scheepvaart op rivieren,
het bezit van mooie dieren,
maaiende boeren, ogenschijnlijk geen zorgen,
ik wilde nú zeggen, niet wachten tot morgen,
hoe moe ik ervan ben.

Dit zijn enkele dingen, het bezit van een land,
die mij zo doen vrezen 't teken aan de wand.
Een oorlog, ruïnes, weg 't vredig bestaan,
ik denk er, geloof ik, wel veel te veel aan
en moe word ik daarvan.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten